Leersessie Welbevinden op School: het kind centraal

Samen met collega’s leren wat nodig is voor een samenhangend beleid gericht op het welbevinden van kinderen, jongeren en leerlingen en het bevorderen van kansengelijkheid. Dat is het doel van de leersessies Welbevinden op School die Pharos organiseert. Door met collega’s van diverse beleidsterreinen samen met het onderwijs en zorg & ondersteuningspartners samen te verkennen en te onderzoeken hoe je tot een integrale aanpak kunt komen.

Het kind centraal

Tijdens de tweede leersessie op 8 december tussen 10 en 12 uur a.s. staat ‘het kind centraal’: Hoe maak je beleid (in je gemeente of op school) samen met de doelgroep: de kinderen, jongeren, leerlingen om wie het gaat? De bijeenkomst bestaat uit twee delen: we starten met een presentatie ter inspiratie in het plenaire deel en gaan vervolgens in break out rooms werken met een aantal participatietechnieken en tools, waarmee je ook in je eigen werkpraktijk aan de slag kunt.

Doe je mee?

Meld je dan vóór 6 december om 10 uur aan. En mocht je nog collega’s kennen die dit ook interessant vinden, maak hen er dan op attent. Wacht alleen niet te lang met aanmelden, want we hanteren een maximum aantal aanmeldingen.

Naar boven