Hoe gezondheidsvaardig is jouw organisatie?

Kijk hoe jullie ervoor staan.

Doe de test

Het Maasstad Ziekenhuis biedt patiënten praktische hulp bij digitale zorg

Het Maasstad Ziekenhuis biedt patiënten praktische hulp bij digitale zorg. Patiëntenvoorlichters installeren bijvoorbeeld apps of oefenen met beeldbellen. Maar ook de niet-digitale opties blijven bestaan.

Interview met Bart Hoogendoorn

Kennis en instrumenten

Webpagina

Patiëntenreis Iwan

Waar lopen mensen tegenaan in het (digitale) ziekenhuis en wie of wat kan hen helpen? Bekijk hier een voorbeeld van een uitgewerkte patiëntenreis.

Aanvullende tips en opmerkingen

  • Maak een een patiëntenreis. Zo breng je alle communicatiemomenten in kaart. Kijk vervolgens welke vragen of ondersteuningsbehoeften mensen op al deze momenten kunnen hebben en hoe je dit kan inrichten.
  • Werk de patiëntenreis uit met de mensen om wie het gaat. Doe dit ook bij het ontwikkelen van extra ondersteuning. Bekijk hiervoor ook het kenmerk: Ervaringskennis Centraal

Terug naar de 10 kenmerken

Naar boven