![](https://www.pharos.nl/wp-content/uploads/2019/08/Thema-zeven-spel-en-spelen.jpg)
Wereldreizigers – Spel en Spelen
Lesmodule waarin nieuwkomersleerlingen kennismaken met Nederlandse spellen. Zo kunnen zij beter spelen en verbinden met hun klasgenoten.
Materialen waarmee je in je eigen dagelijkse praktijk aan de slag kunt. De meeste materialen zijn direct gratis te downloaden en hebben een gedegen wetenschappelijke basis.
Lesmodule waarin nieuwkomersleerlingen kennismaken met Nederlandse spellen. Zo kunnen zij beter spelen en verbinden met hun klasgenoten.
Lesmodule waarin leerlingen leren om over zichzelf te vertellen, hun emoties te benoemen en ze te uiten en meer te vertellen over hun afkomst.
De inhoudsopgave en inleiding van het docentenboek Wereldreizigers. Een methode op de sociaal-emotionele ontwikkeling voor nieuwkomers, zoals vluchtelingenkinderen, op de basisschool.
Een verkennend onderzoek naar het toepassen van de meldcode kindermishandeling bij nieuwkomersgezinnen door professionals uit jeugdgezondheidszorg, kinderopvang, onderwijs en Veilig Thuis.
Eenvoudig beeldmateriaal is ondersteunend bij de uitleg van de zorgverlener
Leren aan de hand van casuïstiek uit het casusboek "Hoe help ik een Vluchteling". Bestemd voor het hbo en wo.
Met deze werkvormen ga je aan de slag met de casus 'Het echtpaar Demir'. Deze casus vertelt je meer over dementerende migrantenouderen, en hun omgeving. Met de werkvormen kun je de kennis uit deze casus inzetten in de praktijk.
eHealth-toepassingen kunnen mensen helpen gezond te worden en te blijven en kunnen ook helpen gezondheid en zorg voor iedereen bereikbaar en betaalbaar te houden. Maar dan moeten wel álle Nederlanders van deze digitale zorgoplossingen kunnen profiteren. eHealth moet ‘inclusief’ zijn. Wat is daarvoor nodig?
Beschrijving van twee projecten rond de zorg voor oudere migranten.