Trainingen

Onze trainingen stellen je in staat om effectiever te communiceren met laagopgeleiden, migranten en vluchtelingen. Zo sluit het zorgaanbod beter aan bij het taalniveau, opleidingsniveau, de gezondheidsvaardigheden en culturele achtergrond van de cliënt, patiënt, kind of ouder. En zo ben je in staat de patiënt of cliënt te stimuleren tot zelfmanagement en regie over eigen gezondheid.

Training of advies op maat? Vraag naar de mogelijkheden!

We ontwikkelen trainingen die aansluiten bij de actualiteit en die voorzien in jouw behoeften. Heb je vragen over het trainingsaanbod of advisering over beleidstrajecten? Neem contact op met het team Training en advies: Marian Moons, Neeria Oostra en Sandra Hundersmarck.
training@pharos.nl 
T 030 234 98 00

Bekijk hier onder de lijst met actuele trainingen.

Thema
Trefwoord
Doelgroep

6 trainingen

Open training / 1 dagdeel

Effectief communiceren met laaggeletterden: oefenen met praatkaarten over kanker

Hoe herken je dat een patiënt moeite heeft om informatie te begrijpen of instructies uit te voeren? En hoe pas je je communicatie aan op zijn of haar niveau? In deze training leer je met je vragen, informatie en adviezen beter aan te sluiten op het scholingsniveau en het niveau Nederlands van de patiënt. En je bent bekend en hebt geoefend met de terugvraagmethode. In de training wordt gebruik gemaakt van praatkaarten over kanker: eenvoudige voorlichting ter ondersteuning van professionals in de oncologiezorg.

Geaccrediteerd

Incompany training / 1 dagdeel

Effectief communiceren met laaggeletterden voor huisartsen en andere zorgprofessionals

Hoe herken je een patiënt of cliënt die laaggeletterd is? En hoe pas je je communicatie aan op zijn of haar niveau? In deze training leer je met je vragen, informatie en adviezen beter aan te sluiten op het scholingsniveau en het niveau Nederlands van de patiënt of cliënt. En je bent na afloop bekend en hebt geoefend met de terugvraagmethode.

Geaccrediteerd

Incompany training / 1 dagdeel

Effectief communiceren met laaggeletterden voor apothekers en apothekersassistenten

Hoe herken je een cliënt die laaggeletterd is? En hoe pas je je communicatie aan op het niveau van hem of haar? In deze training leer je met je vragen, informatie en adviezen beter aan te sluiten op het scholingsniveau en het niveau Nederlands van de cliënt. En je bent bekend en hebt geoefend met de terugvraagmethode.

Geaccrediteerd

Incompany training / 1 dagdeel

Effectief communiceren met laaggeletterden voor verloskundigen, gynaecologen en VSV’s

Hoe herken je een vrouw in de verloskundigenpraktijk die laaggeletterd is? En hoe pas je je communicatie aan op het niveau van deze patiënt? In deze training leer je je vragen, informatie en adviezen aan te sluiten op het scholingsniveau en het Nederlandse taalniveau van de zwangere. En je bent na afloop bekend en hebt geoefend met de terugvraagmethode.

Geaccrediteerd

Incompany training / 1 dag

Opvoeden – het perspectief van migrantenouders

In deze training leer je gerichter en effectiever te communiceren met migrantenouders. Je bent je bewust van de waarden en normen die in verschillende culturen aan opvoeding worden gegeven en kunt dit toepassen in gesprekken.