Kennisbank
Materialen waarmee je in je eigen dagelijkse praktijk aan de slag kunt. De meeste materialen zijn direct gratis te downloaden en hebben een gedegen wetenschappelijke basis.
De materialen op deze pagina mogen worden gebruikt onder de volgende voorwaarden:
- Gebruik is toegestaan met correcte bronvermelding (print & digitaal): “© Pharos, [jaar].”
- Gebruik is uitsluitend toegestaan voor educatieve en niet-commerciële doeleinden.
- Het is niet toegestaan de materialen te bewerken, aan te passen of op een andere manier te wijzigen.
Voor meer informatie, vragen of uitzonderingen op dit beleid kun je contact opnemen: online@pharos.nl
738 publicaties

Kleurrijk spiegelen in de eerste lijn
De methodiek van spiegelbijeenkomsten met migranten aan de hand van ervaringen van de gemeente Almere.

KNOV-standpunt | Vrouwelijke genitale verminking
Advies voor verloskundigen in het bepalen van hun verloskundig beleid rondom vrouwelijke genitale verminking

Kwaliteit van zorg vanuit het perspectief van migranten
Aanknopingspunten voor het gebruik van CQI-vragenlijsten

Kwaliteitsnorm tolkgebruik bij anderstaligen in de zorg
Van zorgverleners wordt verwacht dat zij kunnen inschatten in welke situaties een tolk nodig is en of dit een professionele, of een informele tolk kan zijn. Gebruik van een beoordelingsschema helpt bij het maken van deze keuze.

Laagdrempelige ondersteuning van ouders bij mediaopvoeding
Mediaopvoeding is opvoeding die ertoe bijdraagt dat kinderen bewust, prettig en veilig om kunnen gaan met het internet en sociale media. Feiten en cijfers.

Laaggeletterdheid en beperkte gezondheidsvaardigheden
3,5 miljoen mensen in Nederland van 16 jaar en ouder zijn laaggeletterd.


Laaggeletterdheid en taalbarrière in de apotheek
Projectochtend (of -middag) voor het ROC Apothekersassistent MBO4

Laat maar zien wie je bent! Nonverbale lesmethode sociaal-emotionele weerbaarheid asielzoekerskinderen
Lesmethode die leerkrachten ondersteunt om bij asielzoekerskinderen het zelfvertrouwen en het vertrouwen in andere mensen te bevorderen.