In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?
Sociaal-emotionele ontwikkeling van je leerling
Wat is het belang van sociaal-emotioneel leren voor nieuwkomers? Hoe weet je hoe ver je leerling is met de sociaal-emotionele ontwikkeling en wat is de volgende stap? Kun ...
In: Kansrijke Start & armoede en schulden
Armoede tijdens de eerste 1000 dagen: zicht op de problematiek
Om als coalitie kansrijke start een effectief plan van aanpak te maken rond armoede tijdens de eerste 1000 dagen, heb je zicht nodig ...
In: nieuws
Hanadi Saeed werkte in Syrië als arts, met als specialisatie Family Medicine. Een beroep dat enigszins vergelijkbaar is met een huisarts hier. Met veel plezier werkte ze in een kliniek voor vrouwenziekten ...
Kansrijke Start & armoede en schulden
In: nieuws
Afgelopen week overleed René Grotenhuis. René was van 1998 tot 2003 directeur van Pharos. De uitnodiging voor zijn afscheid beschreef deze periode als volgt:
Hij heeft gedurende vijf jaar geïnspireerd, geschreven, gesproken, genetwerkt, ...
In: Waar komt de leerling in mijn groep vandaan?
De (nieuwe) thuissituatie van de leerling
Hoe ziet de (nieuwe) thuissituatie van jouw leerlingen eruit en welke invloed heeft dat op wat je in de klas ziet? Leeft de leerling met zijn ouders, ...
In: infosheets
Mentale gezondheid en stress bij kwetsbare groepen: handvatten voor professionals
Heb jij als (zorg)professional te maken met mensen met mentale problemen? Of schrijf je beleid op dit gebied? En wil je meer weten ...
In: nieuws
Als ik het gezin bezoek wonen ze nog maar drie dagen in hun woning. Het huis is nog kaal. Ze maken zich zorgen over geld, ze moeten eten en warme kleren kopen ...
De huisarts, belangrijke partner in Kansrijke Start coalitie
Sascha Kotterer is huisarts in Overvecht, een Utrechtse wijk waar veel inwoners met een laag opleidingsniveau en inkomen wonen, met een lage score in gezondheidsbeleving. ...
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Samenwerken met ouders/verzorgers
Het is heel belangrijk dat je een goede samenwerking met ouders/verzorgers tot stand brengt, maar dit is niet altijd gemakkelijk. Lang niet alle ouders komen bijvoorbeeld naar ouderavonden, of überhaupt ...