Kennisbank

Materialen waarmee je in je eigen dagelijkse praktijk aan de slag kunt. De meeste materialen zijn direct gratis te downloaden en hebben een gedegen wetenschappelijke basis.

Thema
Trefwoord
Type
Taal

234 publicaties

Eenvoudige voorlichting

Praatkaarten – Prostaatkanker

Kaarten die oncologieverpleegkundigen en oncologen kunnen gebruiken bij een eenvoudige uitleg in woorden en beeld. De kaarten zorgen voor meer begrip en helpen het samen beslissen.

Eenvoudige voorlichting

Praatkaarten – Pseudomyxoma Peritonei (PMP)

Kaarten die oncologieverpleegkundigen en oncologen kunnen gebruiken bij een eenvoudige uitleg in woorden en beeld. De kaarten zorgen voor meer begrip en helpen het samen beslissen.

Eenvoudige voorlichting

Praatkaarten – Schildklierkanker

Kaarten die oncologieverpleegkundigen en oncologen kunnen gebruiken bij een eenvoudige uitleg in woorden en beeld. De kaarten zorgen voor meer begrip en helpen het samen beslissen.

Eenvoudige voorlichting

Praatkaarten – Stoma

Kaarten die oncologieverpleegkundigen en oncologen kunnen gebruiken bij een eenvoudige uitleg in woorden en beeld. De kaarten zorgen voor meer begrip en helpen het samen beslissen.

Eenvoudige voorlichting

Praatkaarten huidlymfoom: Wat is huidlymfoom?

Kaarten over huidlymfoom die oncologieverpleegkundigen en oncologen kunnen gebruiken bij een eenvoudige uitleg in woorden en beeld. De kaarten zorgen voor meer begrip en helpen het samen beslissen.

Praatplaat

Praatplaat spelen

Plaat met illustraties over spelen met je kind. Professionals in de jeugdgezondheidszorg of de kinderopvang kunnen de kaart als hulpmiddel gebruiken bij een gesprek met ouders en kinderen.

Praatplaat

Praatplaat voeding

Plaat met illustraties over voeding. Professionals in de jeugdgezondheidszorg of de kinderopvang kunnen de kaart als hulpmiddel gebruiken bij een gesprek met ouders over gezond opgroeien.

Handreiking

Preventief werken aan sociaal emotionele ontwikkeling en welbevinden

Deze handreiking biedt leerkrachten inspiratie en concrete handvatten om binnen de klas, samen met hun team en binnen de school preventief bij te dragen aan de sociaal emotionele ontwikkeling en het welbevinden van hun leerlingen, maar ook aan het welbevinden van henzelf.

Naar boven