
Infosheet Sleutelpersonen gezondheid statushouders
Sleutelpersonen en (zorg)professionals aan het woord en voorbeelden over wat de samenwerking met sleutelpersonen oplevert.
Materialen waarmee je in je eigen dagelijkse praktijk aan de slag kunt. De meeste materialen zijn direct gratis te downloaden en hebben een gedegen wetenschappelijke basis.
De materialen op deze pagina mogen worden gebruikt onder de volgende voorwaarden:
Voor meer informatie, vragen of uitzonderingen op dit beleid kun je contact opnemen: online@pharos.nl
Sleutelpersonen en (zorg)professionals aan het woord en voorbeelden over wat de samenwerking met sleutelpersonen oplevert.
Infosheet over het motiveren van statushouders mee te doen aan (laagdrempelige) sport- en beweegactiviteiten d.m.v. achtergrondinformatie en een zes-stappenplan.
Deze inspiratiekaart is voor iedereen in een (zorg) organisatie die vooroordelen en discriminatie op de werkvloer wil voorkomen.
Achtergrond en aandachtspunten voor JGZ-professional om vluchtelingenkinderen in de gemeente goed en snel in beeld te krijgen.
Over wat je kunt doen als iemand in de familie een psychose heeft
Beeldverhaal over Yara die tolk is voor haar moeder. Professionals en vrijwilligers in de (jeugdgezondheids)zorg, het onderwijs of de kinderopvang kunnen het beeldverhaal als hulpmiddel gebruiken bij een gesprek met ouders en kinderen.
Beeldverhaal over het plaatsen van foto's en video's van je kindje op social media. Professionals en vrijwilligers in de (jeugdgezondheids)zorg, het onderwijs of de kinderopvang kunnen het beeldverhaal als hulpmiddel gebruiken bij een gesprek met ouders.
Informatie over gezondheidsaspecten van vreemdelingen in detentie
Praktische informatie en tips voor de begeleiding van vluchtelingenkinderen in het (reguliere) basis- en voortgezet onderwijs.
Van zorgverleners wordt verwacht dat zij kunnen inschatten in welke situaties een tolk nodig is en of dit een professionele, of een informele tolk kan zijn. Gebruik van een beoordelingsschema helpt bij het maken van deze keuze.
Lesmethode die leerkrachten ondersteunt om bij asielzoekerskinderen het zelfvertrouwen en het vertrouwen in andere mensen te bevorderen.
Informatie over psychische klachten voor asielzoekers | Nederlands - Frans