In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (PO)
De groep als veilige plek
Investeren in een positief en veilig groepsklimaat kost tijd, maar het betaalt zich dubbel en dwars terug. Door aandacht te besteden aan de groepsdynamiek kan je invloed krijgen ...
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Veerkracht versterken door dagelijks het verschil te maken
In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (ISK en VO)
Werken aan de sociaal-emotionele ontwikkeling in de groep
Hoe kun je als docent aandacht besteden aan sociaal emotioneel leren in de klas? En hoe doe je dit als er sprake is van zo ...
In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?
Meertaligheid en het belang van de thuistaal
Je thuistaal is een groot deel van je identiteit, het is een deel van wie je bent. Op school help je leerlingen bij het leren van ...
In: Waar komt de leerling in mijn groep vandaan?
Voorgeschiedenis en situatie in land van herkomst
Elke leerling en elke situatie is natuurlijk uniek maar hoe kan de voorgeschiedenis en de situatie in het land van herkomst van jouw leerlingen doorwerken op ...
In: agenda
Wil jij samenwerken met ouders met een (recente) migratieachtergrond? Pharos biedt een training Sleutelpersonen Onderwijs. De training leidt mensen met verschillende achtergronden op tot sleutelpersonen. Zij kunnen bijvoorbeeld voorlichting geven over het ...
In: nieuws
“Ik ben nieuw hier. Ik ken de Nederlandse cultuur niet en ik heb weinig contact met Nederlandse mensen. Ik wil graag beter Nederlands leren. Het zou fijn zijn als iemand mij kan ...
In: publicaties
Wil je meer weten over het project “Mijn tweede familie?”. Bekijk dan hier het filmpje dat we maakten over de ervaringen van deelnemers.
Alleenstaande minderjarige vreemdelingen (AMV’s) zijn kinderen die zonder ouders of ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Inrichting van je school
De inrichting van een school, de klaslokalen en het schoolplein kunnen van grote invloed zijn op het leerproces en het welbevinden van leerlingen. Een schoolgebouw moet aan twee tegenstrijdige ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (ISK-VO)
Inrichting van je school
De inrichting van een school, de klaslokalen en het schoolplein kunnen van grote invloed zijn op het leerproces en het welbevinden van leerlingen. Een schoolgebouw moet aan twee tegenstrijdige ...