In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (PO)
De
groep
als
veilige
plek
Investeren
in
een
positief
en
veilig
groepsklimaat
kost
tijd,
maar
het
betaalt
zich
dubbel
en
dwars
terug.
Door
aandacht
te
besteden
aan
de
groepsdynamiek
kan
je
invloed
krijgen
...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Signaleren
en
inrichten
ondersteuningsstructuur
Door
de
behoeften
van
leerlingen
en
eventuele
risico’s
in
een
vroeg
stadium
te
identificeren
en
aan
te
pakken,
kunnen
verergering
van
problemen
en
mogelijke
negatieve
gevolgen
op
de
lange
...
In: infosheets
Sleutelpersonen
Gezondheid
Hoe
zorg
je
dat
jouw
beleid
goed
aansluit
bij
wensen
en
behoeften
van
inwoners,
patiënten
of
cliënten?
En
hoe
doe
je
dat
als
er
taal
of
cultuurverschillen
een
rol
spelen?
Dan
...
In: infosheets
Kansrijke
Start
&
Nieuwkomers
Problemen
rond
zwangerschap,
geboorte
en
seksuele
gezondheid
kunnen
vaker
voorkomen
bij
(aanstaande)
ouders
met
een
vluchtelingenachtergrond
dan
gemiddeld
in
Nederland.
Kijk
daarom
welke
opgaven
er
binnen
je
Kansrijke
Start-aanpak
...
In: Spreidingswet en gezondheid
Advies 6. Besteed specifiek aandacht aan kinderen
In: Over Pharos
Missie en visie
Onze missie
Het terugdringen van grote gezondheidsverschillen.
Ons uitgangspunt
Gezondheid en kwaliteit van zorg voor iedereen in Nederland.
In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (ISK en VO)
De
groep
als
veilige
plek
Investeren
in
een
positief
en
veilig
groepsklimaat
kost
tijd,
maar
het
betaalt
zich
dubbel
en
dwars
terug.
Door
aandacht
te
besteden
aan
de
groepsdynamiek
kan
je
invloed
krijgen
...
In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?
Nieuw
in
Nederland,
wat
betekent
dat?
De
reis
van
de
nieuwkomers
in
de
klas
is
vaak
nog
in
volle
gang,
want
samen
met
hun
ouders/verzorgers
zijn
ze
nog
bezig
hun
thuis
te
vinden.
...
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Veerkracht versterken door dagelijks het verschil te maken
In: nieuws
Een
vluchtelingenkind
in
de
klas
heeft
extra
ondersteuning
nodig.
Wereldreizigers
richt
zich
op
hun
sociaal-emotionele
ontwikkeling
en
hun
verbondenheid
met
klasgenootjes.
De
lesmethode
kan
gebruikt
worden
op
zowel
reguliere
basisscholen
als
op
...