In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (PO)
De groep als veilige plek
Investeren in een positief en veilig groepsklimaat kost tijd, maar het betaalt zich dubbel en dwars terug. Door aandacht te besteden aan de groepsdynamiek kan je invloed krijgen ...
In: infosheets
Sleutelpersonen Gezondheid Migranten
Een goede gezondheid is ontzettend belangrijk om in Nederland te kunnen participeren en integreren. Want alleen als je je goed voelt, kun je een nieuwe taal leren, openstaan voor nieuwe ...
In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?
De leerling tot rust laten komen
Je kan een leerling helpen om hier tot rustte komen. Maar hoe doe je dat in de waan van de dag, met een grote diversiteit aan leerlingen, ...
In: Vanuit een ondersteunend beleid werken aan welbevinden (PO)
Signaleren en inrichten ondersteuningsstructuur
Door de behoeften van leerlingen en eventuele risico’s in een vroeg stadium te identificeren en aan te pakken, kunnen verergering van problemen en mogelijke negatieve gevolgen op de lange ...
In: infosheets
Kansrijke Start & Nieuwkomers
Problemen rond zwangerschap, geboorte en seksuele gezondheid kunnen vaker voorkomen bij (aanstaande) ouders met een vluchtelingenachtergrond dan gemiddeld in Nederland. Kijk daarom welke opgaven er binnen je Kansrijke Start-aanpak ...
In: Over Pharos
Missie en visie
Onze missie
Het terugdringen van grote gezondheidsverschillen.
Ons uitgangspunt
Gezondheid en kwaliteit van zorg voor iedereen in Nederland.
In: Spreidingswet en gezondheid
Advies 6. Besteed specifiek aandacht aan kinderen
In: Hoe werk ik aan het groepsklimaat? (ISK en VO)
De groep als veilige plek
Investeren in een positief en veilig groepsklimaat kost tijd, maar het betaalt zich dubbel en dwars terug. Door aandacht te besteden aan de groepsdynamiek kan je invloed krijgen ...
In: Belangrijke vaardigheden van een leerkracht of docent
Veerkracht versterken door dagelijks het verschil te maken
In: De leerling echt zien, hoe doe ik dat?
Nieuw in Nederland, wat betekent dat?
De reis van de nieuwkomers in de klas is vaak nog in volle gang, want samen met hun ouders/verzorgers zijn ze nog bezig hun thuis te vinden. ...